последен час до сбогуване

-

Friday 20 January 2012

'онези, които дойдоха на Земята от небето' и **** майката на всичко

Понякога, когато съм особено лоша или в моментите, когато ме избива на екзистенциален размисъл с присъщата човешка жалкост се свивам пред перспективата някога да отговарям за всичко помислено, пожелано, потъпкано, преиначено, изпуснато, отхвърлено, неискано, непожелано в живота си пред някакъв висш разум. Не е задължително да си отнемал животи или разрушавал съдби, за да живееш с чувство на вина - достатъчно е да си изгорил мостове към хора, които са ти били близки поради взаимното пагубно влияние, което сте имали върху животите си, а когато тези хора са ти и родители, трудно можеш да намериш извинение за постъпката си (дори и да го заслужават).

Ноооо...точно в тези моменти, когато почти неуловимо чувство на срам и страх почва да става все по-осезаемо, изведнъж ми става смешно и се сещам, че ако сме създадени от някой по-могъщ и трябва да отговаряме пред него, то какъв бог би могъл да създаде толкова дребнави, жалки, отмъстителни, злобни, користни, егоистични, горделиви, сластолюбиви, развратни, извратени, жестоки, отвратителни същества 'По Свой Образ и Подобие'? Явно някой, който е в пъти по-дребнав, жалък, отмъстителен, злобен, користен, егоистичен, горделив, сластолюбив, развратен, извратен, жесток и отвратителен...and it makes sense..И ме обзема спокойствие пред перспективата, че същият тоя бог би могъл да ме съди - по неговите стандарти ще съм далеч под средното ниво на гадости, а по взаимните ни - какво право ще има изобщо да ми държи сметка за каквото и да било?

* да, атеист съм. Това не означава, че вярвам в бог такъв, какъвто го виждат религиите, а такъв, какъвто го описват всички древни текстове - достатъчно развит, изобретателен, интелигентен, извратен и мързелив, за да си прави експерименти с клонирането на по-низши същества, които да контролира и които да му вършат работа. А такъв бог надали отделя от ценното си време, за да се загрижи или има каквато и да било власт върху нематериалната битийност на морските си свинчета...